Verzending, Levering en Retouren

Wanneer ontvang ik mijn make-up – en kan ik het terugsturen?

Alles wat je wilt weten over de levering en retour van Mineralissima make-up.

We doen ons best om jouw bestelling zo prettig en soepel mogelijk te laten verlopen. Van het zorgvuldig inpakken van je producten tot het snel versturen van je pakketje; wij zorgen dat alles netjes bij je aankomt. Toch blijven we natuurlijk afhankelijk van de postbezorging.

En soms blijkt een bestelling toch niet helemaal te zijn wat je ervan had verwacht. Geen probleem: we hebben een flexibele retourregeling.

Op deze pagina lees je precies hoe het zit met onze levertijden, verzendmethodes, retourneren en het eventueel annuleren van een bestelling. Zo weet je waar je aan toe bent en kun je met een gerust hart bij ons shoppen.

Onze bezorg regels op een rijtje

Bestel je op een werkdag vóór 15.00 uur? Dan wordt je bestelling meestal dezelfde werkdag nog verzonden.

Is een product tijdelijk niet op voorraad, dan zie je dat (meestal) meteen in
onze webshop. Mocht het toch niet kloppen, dan nemen we contact met je op.

Kleine bestellingen versturen we vaak als brievenbuspakketje. Grotere pakketten worden als normaal pakket verzonden. Tijdens het afrekenen zie je precies welke
verzendmethode geldt en wat de kosten zijn.

Gratis verzending? Dat kan!

  • Binnen Nederland: bij een bestelling vanaf €45
  • Naar België en Duitsland: vanaf €65
  • Naar andere landen: vanaf €85

Zorg dat je bij het invullen van je adres het juiste land selecteert. Is het land per ongeluk verkeerd gekozen, dan nemen we contact met je op voor de juiste verzendkosten.

We verzenden via betrouwbare partijen zoals PostNL en in sommige gevallen met DHL.
Tijdens het afrekenen zie je met welke dienst jouw pakketje wordt verstuurd.

Een kleine sidenote: de bezorgwijze van PostNL kan soms wat verwarrend zijn. Meer hierover lees je bij punt 5 hieronder.

Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail (check voor de zekerheid je SPAM-box). Je ontvangt een track & trace-code, zodat je jouw pakketje kunt volgen via de e-mail van de vervoerder of in je PostNL-app.

Heb je een bericht gekregen dat je pakket is bezorgd, maar zie je niks? Geen zorgen, want soms scant de bezorger het pakket al terwijl hij nog onderweg is. Vaak komt het alsnog binnen 1 à 2 werkdagen aan.

Is het na 2 werkdagen nog niet bezorgd? Neem dan even contact met ons op, dan kijken we met je mee.

We verzenden snel, maar de bezorging ligt helaas niet volledig in onze handen. Rond feestdagen of in drukke periodes kan de post er iets langer over doen dan je gewend bent.

We vragen je begrip hiervoor. We kunnen pas na 1 week na verzending actie ondernemen bij een vertraagde levering. In de tussentijd: Dankjewel voor je geduld!

Iets wijzigen? Wees er snel bij, voor je bestelling al onderweg is.

Wil je iets wijzigen of annuleren? Laat het ons zo snel mogelijk weten via een bericht of bel ons op +31 (0)172 748251.

Als de bestelling al onderweg is, kunnen we helaas niets meer aanpassen. Maar geen zorgen: retourneren kan dan altijd nog.

Zo werkt retourneren bij ons

Wat fijn dat je voor natuurlijke, vegan make-up hebt gekozen. Hopelijk ben je blij met je bestelling.

Is dat toch niet het geval? Dan mag je je product zonder opgaaf van reden
terugsturen zolang het ongeopend is. Geef het wel even van tevoren aan ons
door, dan mailen we je de retourinstructies.

Voorwaarden voor retour

Je kunt een product retourneren als:

  • het niet geopend is
  • het een full size product is (samples kunnen niet retour)
  • het rechtstreeks bij ons is besteld via de webshop

Retouradres:

Binnen 14 dagen na aanmelding kun je het product terugsturen naar:

Mineralissima
Kalkovenweg 50B
2401LK Alphen aan den Rijn
Nederland

De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening, tenzij het om een fout van onze kant gaat.
Bewaar altijd je verzendbewijs. Zonder bewijs kunnen we een kwijtgeraakte retour helaas niet verwerken.

Wat gebeurt er daarna?

Zodra we jouw retour hebben ontvangen, controleren we of het
aan de voorwaarden voldoet.

Is alles in orde? Dan krijg je het aankoopbedrag volledig teruggestort. Alleen bij het retourneren van een hele bestelling krijg je ook de oorspronkelijke
verzendkosten terug. We verwerken retouren binnen 10 dagen na ontvangst.

Een product ruilen? Geen probleem! Zo werkt het bij ons

Zo werkt het:

  • Stuur het oorspronkelijke product naar ons terug (volg de retourinstructies hierboven)
  • Plaats daarna zelf een nieuwe bestelling via onze webshop

Gaat het om een fout van onze kant? Laat het ons even weten, dan kijken we graag mee naar een passende oplossing.