Verzendkosten, levering & retourneren

Wanneer krijg ik mijn make-up? Kan ik het retourneren?  

Hier lees je ons leverings- en retourbeleid voor Mineralissima make-up

We begrijpen dat men online bestellen ongelooflijk eenvoudig vindt, maar het kan ook vaag aanvoelen als het gaat om verzend- en retourbeleid. Bij Mineralissima is ons doel om elke stap zo gemakkelijk mogelijk te maken. Hieronder vind je:

  • Wanneer je je Mineralissima-bestelling kunt verwachten
  • Hoeveel de verzendkosten bij Mineralissima bedragen
  • Of je een product kunt retourneren
  • Wat het beleid is omtrent het annuleren van bestellingen

 

Het leveringsbeleid voor Mineralissima

Lees hier de normen over het verzenden van onze producten

Wanneer wordt een Mineralissima-product verzonden

Nadat we je bestelling hebben ontvangen, wordt deze doorgaans dezelfde dag verzonden als de bestelling vóór 14:30 uur wordt geplaatst.
Als een product niet op voorraad is, is dit in de meeste gevallen aangegeven in de webshop. Blijkt dit onverhoopt niet juist in de webshop te zijn geregistreerd, nemen we na je bestelling per email hierover contact op. 

Onze producten worden verzonden via verschillende postservices, zoals DHL, PostNL en DPD.

Vertragingen met de post

Ons doel is om jouw pakje zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Wij merken echter dat postservices steeds vaker kampen met vertragingen. Hierdoor kunnen wij tot onze grote spijt geen levering binnen 1 werkdag meer garanderen. In de meeste gevallen gaat het gelukkig goed, maar soms kan je pakje enkele dagen vertraging oplopen, vooral rond feestdagen en met een weekend ertussen.
Heb jij een aflevermail ontvangen terwijl je pakje nergens is te bekennen? Dan is de kans groot dat de barcode vooraf is gescand en de postbode zijn ronde nog aan het lopen is.

**Beleid tijdens feestdagen en de vakantieperiode**
Onze ervaring tijdens vakanties en feestdagen is dat helaas een hoog percentage van onze zendingen vertraging oplopen. En hoewel we intern enorm ons best doen om jouw pakje zo snel mogelijk bij jou op de deurmat te krijgen, is het geen uitzondering als je pakje meerdere werkdagen onderweg is naar de eindbestemming. Ook als de trackingcode zegt dat het is geleverd...
Graag doen we een beroep op je geduld en kunnen helaas pas verdere acties ondernemen een week na verzenddatum. Wij hopen op je begrip.

Wat zijn de verzendkosten bij Mineralissima?

De verzendkosten zijn afhankelijk van waar je je bevindt. Is je verzendadres gelegen in Nederland, België of elders in de wereld, zijn de verzendkosten afgestemd op de pakketkosten van betreffende bestemming.

Als service komen de verzendkosten te vervallen bij een bestelling vanaf €45,- (Nederland) / €65,- (België). Is jouw winkelmandje nog niet helemaal gevuld tot dit bedrag, dan loont het te moeite om nog eventjes verder te shoppen.

Hieronder vind je de huidige tarieven, gebaseerd op je locatie en het totaalbedrag van je bestelde artikelen.

Nederland
Bestelbedrag Verzendkosten
€ 0,00 - €45,00 € 3,95 - Traceerbare levering in brievenbus
€ 0,00 - €45,00 € 6,95 - Pakket post indien product niet in brievenbus past
Vanaf € 45,00 € 0,00 - Gratis - Traceerbare levering in brievenbus of pakket indien product niet in brievenbus past
   
Alle bestellingen € 0,00 - Gratis - Ophalen in make-up studio te Alphen aan den Rijn

België & Duitsland
Bestelbedrag Verzendkosten
€  € 6,95 - Traceerbaar: Brievenbuspakje Belgie, Pakketpost Duitsland
€  € 7,50 - Traceerbaar: Pakketpost België
Vanaf € 65,00 € 0,00 - Gratis verzending vanaf €65,-!

Overigen in Europa
Bestelbedrag Verzendkosten
€ 0,00 - €75,00 €6.95 tot €17,00,  afhankelijk van het land. Selecteer het land in de kassa om de juiste verzendkosten te bekijken.
Vanaf € 75,00 € 0,00 - Gratis verzending vanaf €75,-!

Het retourbeleid bij Mineralissima

Lees hier de normen over het retourneren van onze producten

We willen allereerst zeggen dat we hopen dat je dol bent op de aangekochte producten en blij bent met de keuze om natuurlijke, veganistische make-up te gebruiken.
Besluit je echter om het product niet te behouden, kun je de make-up om welke reden dan ook, ongeopend retourneren zonder verplichting van toelichting. Indien je iets wilt ruilen of retourneren stellen we het op prijs om hier vooraf over te worden geïnformeerd. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld ons retourformulier.

Stap 1; Ter bevestiging kan een product alleen worden geretourneerd als:

  • De aankoop maximaal 14 dagen geleden is bezorgd.
  • Het make-up product NIET geopend is (de seal zit nog om de verpakking).
  • Het een full-size product betreft (testers kunnen niet worden geretourneerd).
  • Het product is gekocht via deze Mineralissima-website (het mag dus niet uit een winkel, salon of andere locatie zijn waar onze producten worden verkocht).

Stap 2; Het terugsturen van je product

Voldoet je product aan bovenstaande puntjes, dan heb je  14 dagen de tijd om de retour te melden en daarna ook nog 14 dagen de tijd om je pakje terug te sturen. Gebruik hierbij de onderstaande adresgegevens:

Mineralissima
Kalkovenweg 50B
2401LK Alphen aan den Rijn

De kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening, tenzij het product aan ons gestuurd dient te worden door een fout van onze kant. Bewaar het verzendbewijs van je retourzending goed, helaas kunnen zoekgeraakte retouren niet door ons in behandeling worden genomen zonder bewijs van verzending.

Stap 3; Het verwerken van je retourzending

Zodra we een geretourneerd product ontvangen, zullen we product nakijken.

Als het product in goede staat en ongeopend is, geven we een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Enkel bij het retourneren van een volledige bestelling, worden de verzendkosten ook vergoed. Het bedrag van van de bestelling inclusief verzendkosten (indien alle producten worden geretourneerd) wordt binnen 14 dagen teruggestort op de gebruikte rekening bij betaling. 

Het omruilen van een product

Heb je een aankoop gedaan en wil je het graag omruilen voor iets anders? Dat is uiteraard geen probleem. Hiervoor volgen we dezelfde stappen als bij het retourneren van je product. Via de webshop kun je vervolgens je gewenste product bestellen, die we dan met veel plezier aan je toezenden.

Kan je een bestelling annuleren? Zo ja, wanneer?

Besluit je je bestelling te annuleren? Dan kunnen we dat nog doen als je pakje nog niet is verzonden (te volgen via onze automatische emailberichten).
Gezien de snelle verwerking van je bestelling, stuur ons graag zo snel mogelijk een e-mail op → customerservice@mineralissima.com

OF

Bel ons op het volgende nummer → +31 (0)172 748251

Als een bestelling al is verzonden en je wilt alsnog annuleren, volg dan ons retourbeleid zodra je pakje is aangekomen.